توسعه جدی شهرک های گلخانه ای در استان ایلام

توسعه جدی شهرک های گلخانه ای در استان ایلام

قائم مقام معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی گفت: اقدامات خوبی در خصوص ایجاد مجتمع ها و شهرک های گلخا نه ای در استان ایلام طی سال های اخیر انجام شده است.

« مصطفی کیا کجوری » در حاشیه بازدید از طرح های جنگل کاری شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: ایجاد مجتمع ها و شهرک های گلخانه ای به عنوان یکی از محوری ترین پروژه های اثر گذار در تولید و اشتغال کشور است لذا توسعه شهرک های گلخانه ای در استان ایلام به صورت جدی دنبال می شود.
عضو هئیت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت: در استان ایلام 142هکتار برای ایجاد مجتمع های و شهرک های گلخانه ای اختصاص یافته است که از این میزان ۲ مجتمع 13هکتاری در دهه مبارک فجر در شهر های مهران و هلیلان به بهره برداری رسیده است.
قائم مقام معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل مجتمع های و شهرک های گلخانه ای در استان تحول عظیمی در این حوزه ایجاد می شود .
وی با اشاره به اینکه توسعه کشت های گلخانه ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: دستاوردهای مهم در تولیدات گلخانه ای در صنعت کشاورزی در سال های اخیر نشان می دهد که کشت گلخانه ای راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و بهره وری بهینه از منابع آبی، برای تولید محصولات با کیفیت مناسب است .
کیا کجوری افزود: با تکمیل 142هکتار کشت گلخانه ای زمینه اشتغال 1450نفردر استان فراهم خواهد شد.
عضو هئیت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت: برای هر هکتار کشت گلخانه ای حدود 7میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود و وزارت جهاد کشاورزی آماده حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در حوزه گلخانه ای است چرا که یکی از راه های حفظ و توسعه کشاورزی در شرایط کم آبی تقویت این حوزه است .
قائم مقام معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: استفاده از وام های کم بهره برای کشت محصولات گلخانه ای و …

نوشتهٔ پیشین
بزرگترین گلخانه جهان در قزاقستان
نوشتهٔ بعدی
تولیدات گلخانه ای ترکیه در رده دوم اروپا

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست